Algemene voorwaarden.
Artikel 1. Definities en Toepassingsgebied
1.1. Definities
Verhuurder: Savagroup bv, met ondernemingsnummer 0762.527.787 en zetel gevestigd te 9300 Aalst, Albert Liénartstraat 26
Huurder: u
Partijen: verhuurder en huurder samen
De locatie: de delen, niet gemarkeerd als zijnde privé, van het de gelijkvloerse verdieping van het pand gelegen aan de Albert Liénartstraat 26 te 3900 Aalst.
Faciliteiten: diensten of apparatuur die (tegen een vergoeding) ter beschikking worden gesteld aan de huurder.
Openingstijden: maandag tot en met zondag van 07.00 uur tot 23.00 uur
1.2. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en faciliteiten aangeboden door de verhuurder. De huurder ontvangt deze voorwaarden zowel bij de offerte, als bijlage aan de overeenkomst en bij de facturen. Door ondertekening van de offerte of de overeenkomst of de aanvaarding van de factuur erkent de huurder kennis genomen te hebben van en in te stemmen met deze voorwaarden.
1.2. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn enkel geldig indien zij uitdrukkelijk schriftelijk tussen de partijen werden overeengekomen.
Artikel 2. Offerte en overeenkomst
2.1. De door de verhuurder gemaakte offertes zijn gedurende 15 dagen geldig, daarna hebben zij louter een informatieve waarde.
2.2. Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in euro en exclusief BTW. Alle taksen, rechten en kosten vallen ten laste van de verhuurder.
2.3. De offerte is enkel van toepassing op de diensten zoals aangegeven en brengt geen enkele verbintenis voor toekomstige diensten met zich mee.
2.4. Een overeenkomst komt pas tot stand na aanvaarding van de offerte en algemene voorwaarden en na betaling van het/de gereserveerde dagde(e)l(en) door de huurder.
Artikel 3. Reserveren
3.1. De reservatie dient minimaal 2 werkdagen (maandag t.e.m. vrijdag) op voorhand te gebeuren en is pas definitief na betaling van de desbetreffende som. Reservaties die minder dan 2 dagen op voorhand gebeuren, vereisen het uitdrukkelijk akkoord van de verhuurder.
3.2. Bij reservatie heeft de huurder de keuze tussen:
– de reservatie van een dagdeel of een volledige dag
– een eenmalig reservatie of een abonnementsformule.
3.3. Een dagdeel kan zich situeren in de voormiddag, de namiddag of de avond. Het dagdeel in de voormiddag loopt van 07u tot 12u, het dagdeel in de namiddag loopt van 12u tot 18u en het dagdeel in de avond loopt van 18u tot 23u. Een volledige dag loopt van 07u tot 23u. Voor een dagdeel of een hele dag betaalt de huurder de prijs die in de offerte staat opgegeven.
3.4. Het abonnement loopt gedurende 6 of 12 maanden en bevat een aantal dagdelen (5, 10 of 20), zoals vermeld in de offerte, vrij te kiezen door de huurder in functie van beschikbaarheid. In geen enkel geval is een gedeeltelijke terugbetaling van reeds betaalde abonnementen mogelijk.
Artikel 4. Bijkomende diensten
4.1. De huur strekt zich steeds uit over de ganse locatie. Huur van een onderdeel van de locatie is niet mogelijk.
4.2. De huur omvat alle faciliteiten en spots: onderhoud en schoonmaak van de locatie, toegang tot de locatie, nutsvoorzieningen, snel internet, koffie, water & thee.
Bijkomende diensten, zoals een muziekbox, een basic daglichtset en frisdranken zijn verkrijgbaar tegen meerprijs.
4.3. Indien met de huurder een vaste prijs overeengekomen is, dan zal deze slechts betrekking hebben op de in de overeenkomst genoemde diensten. Aanvullende diensten vallen buiten de overeenkomst en worden afzonderlijk aan de huurder in rekening gebracht.
Artikel 5. Duur
5.1. De overeenkomst loopt voor de duur van de online reservatie. De dienstverlening eindigt aan het einde van de laatste dag van de gereserveerde periode, zonder opzegprocedure. De duur van deze overeenkomst bedraagt bijgevolg minimaal 1 dagdeel en maximaal 12 maanden.
5.2. Na afloop van de gereserveerde duur verbindt de huurder zich ertoe tijdig het pand tijdig te verlaten. Wanneer de huurder het beginuur van het volgende slot overschrijdt, zal van rechtswege een bijkomend slot worden aangerekend.
Artikel 6. Annuleren
6.1. Gemaakte reservaties dienen uiterlijk 30 dagen voor de gereserveerde datum te gebeuren.
6.2. Reservaties die minder dan 30 kalenderdagen voor de gereserveerde dag worden geannuleerd geven geen aanleiding tot terugbetaling van de betaalde som.
Artikel 7. Betalingsmodaliteiten
7.1. Alle diensten zijn vooraf betaalbaar via de daarvoor bestemde website.
7.2. De huurder is verplicht de verschuldigde huurprijs te betalen volgens de tarieven en betalingsvoorwaarden die zijn vastgesteld door de verhuurder.
7.3. De prijzen op de website bevatten alle vermelde faciliteiten, met uitzondering van degene die tegen een meerprijs te beschikking worden gesteld.
7.4. Alle prijzen vermeld op de website zijn uitgderukt in EURO en BTW exclusief.
7.5. Alle klachten betreffende de facturen of de geleverde diensten moeten binnen de acht kalenderdagen na de betaaldatum per gemotiveerd aangetekend schrijven overgemaakt worden. Na deze termijn is de klacht onontvankelijk.
Artikel 8. Verbodsbepalingen
8.1. Het is de huurder niet toegestaan, tijdelijk noch definitief, om zich tehuisvesten in de locatie, noch om zijn zetel er te vestigen. Partijen sluiten de toepassing van de wetgeving inzake woning- en handelshuur uitdrukkelijk uit voor deze overeenkomst.
8.2. Het is de huurder niet toegestaan de locatie met enige last te bezwaren. Het is de huurder evenmin toegelaten blijvende veranderingen aan te brengen aan de locatie, noch zaken te verwijderen die door hun aard bestemd zijn om één te zijn met de locatie.
8.3. Het is de huurder verboden de locatie te gebruiken voor illegale doeleinden of activiteiten die schade kunnen veroorzaken aan het gebouw of aan de goede naam van de verhuurder.
8.4. De huurder mag de locatie niet onderverhuren, toewijzen of overdragen zonder schriftelijke toestemming van de verhuurder.
8.5. Het is verboden te roken in de locatie. Huisdieren zijn niet toegestaan behoudens ingeval van uitdrukkelijke toestemming van de verhuurder.
Artikel 9: Aansprakelijkheid
9.1. De huurder dient de locatie in een schone en nette staat te houden en moet zich houden aan de richtlijnen van de Verhuurder. De huurder is verplicht om elke schade onmiddellijk – en uiterlijk 15 minuten na aanvang van het gereserveerde dagdeel – te melden aan de verhuurder, bij gebreke waaraan de huurder aansprakelijk is voor alle vastgestelde schade.
9.2. De huurder is tevens aansprakelijk voor alle schade die hij door zijn doen of nalaten aan de verhuurder veroorzaakt. Deze omvat zowel de directe schade aan de locatie en alle aanhorigheden, als de indirecte of gevolgschade, de financiële of commerciële verliezen, imagoschade, ongeacht of deze schade veroorzaakt werd door een daad, een verzuim, een fout of een onachtzaamheid van de huurder of zijn gasten.
9.3. De verhuurder is slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Dit betekent dat de verhuurder zich voortdurend inspant om de diensten te leveren volgens de regels van de kunst. De verhuurder is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van eigendommen van de huurder in de locatie. De verhuurder is evenmin aansprakelijk voor enige gevolgschade of verlies van zakelijke kansen als gevolg van het gebruik van de locatie. In ieder geval is de aansprakelijkheid van de verhuurder beperkt tot een schadevergoeding maximaal gelijk aan het factuurbedrag.
Artikel 10. Overmacht
Wanneer de verhuurder, wegens overmacht, in de onmogelijkheid verkeert om de overeenkomst uit te voeren, zelfs wanneer de overmacht niet tot blijvende en/of volstrekte onmogelijkheid tot uitvoering leidt, heeft de verhuurder het recht om de overeenkomst te ontbinden met melding van de reden daarvoor. De verhuurder zal in dit geval geen enkele schadevergoeding aan de huurder verschuldigd zijn. Onder overmacht wordt onder meer verstaan: oorlog, mobilisatie, onlusten, atmosferische storingen, overstromingen, stormschade, stremming in trein-, water-, lucht-, of wegverkeer, gebrek aan brandstoffen, stagnatie in, beperking of stopzetting van de levering door openbare nutsbedrijven, een crash van de IT-systemen , brand, machinebreuk en andere producties, creaties, werkzaamhedenstoringen, stakingen, uitsluitingen, overheidsmaatregelen, niet leveringen van materialen door derden en andere ten tijde van de totstandkoming van de opdracht en/of overeenkomst voorzienbare en onvoorzienbare omstandigheden, die de uitvoering van de opdracht en/of overeenkomst verstoren en voorts de omstandigheden, die van een zodanige invloed zijn op de inhoud van de opdracht en/of overeenkomst dat de huurder in redelijkheid en billijkheid de nakoming van de opdracht en/of overeenkomst niet kan eisen. Deze opsomming is niet limitatief.
Artikel 11. Vertrouwelijkheid
Alle informatie die in het kader van de Overeenkomst wordt uitgewisseld tussen partijen en als vertrouwelijk wordt aangemerkt of die redelijkerwijze als vertrouwelijk moet worden beschouwd, mag niet worden meegedeeld, verspreid of ter beschikking worden gesteld aan derden, zonder de schriftelijke toestemming van de andere partij, met uitzondering van aangestelden, onderaannemers of personeel die er een directe kennis van moeten hebben voor de uitvoering van de Overeenkomst en die een gelijkaardige geheimhoudingsverplichting hebben onderschreven. Dergelijke informatie mag niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan de uitvoering van de verplichtingen in het kader van de Overeenkomst.
Artikel 12. Overige bepalingen
12.1. Zowel de verhuurder als de huurder aanvaarden elektronische communicatie (bijv. e-mail) als bewijsmiddel.
12.2. De eventuele nietigheid van een of meerdere bedingen uit deze algemene voorwaarden, doet geen afbreuk aan de toepasselijkheid van alle andere clausules.
Artikel 13. Toepasselijk recht en bevoegdheid
Deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgische recht. Bij geschillen zijn uitsluitend de Rechtbanken van Oost-Vlaanderen bevoegd om daarvan kennis te nemen